WIADOMOŚCI

Kierowcy Ferrari najszybsi, ale na miękkich oponach
Kierowcy Ferrari najszybsi, ale na miękkich oponach
Kierowcy Ferrari, korzystając z miękkich opon Pirelli w pierwszym piątkowym treningu przed GP Hiszpanii osiągnęli dwa najlepsze rezultaty.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sebastian Vettel jako jedyny w stawce zdołał pokonać pętlę toru Circuit de Barcelona Catalunya poniżej 1 minuty i 24 sekund. W porównaniu do ubiegłorocznego wyniku z pierwszego treningu wynik został poprawiony o blisko trzy sekundy. W zeszłym roku najszybszy Nico Rosberg uzyskał czas 1:26,828.

Kimi Raikkonen stracił do swojego partnera przeszło 0,1 sekundy, podczas gdy zawodnicy Mercedesa podobnie jak podczas zimowych sesji testowych, w pierwszym treningu korzystali tylko ze średniego ogumienia Pirelli.

Na takiej mieszance Nico Rosberg stracił do lidera sesji nieco ponad pół sekundy, podczas gdy Lewis Hamilton przeszło 0,6 sekundy.

W Hiszpanii kierowcy F1 mają do swojej dyspozycji trzy najbardziej twarde mieszanki opon Pirelli oznaczonych kolorami żółtym (miękka), białym (średnia) oraz pomarańczowym (twarda).

Piąte miejsce tradycyjnie już przypadło w udziale Danielowi Ricciardo, który w Hiszpanii ma nowego partnera zespołowego. Po GP Rosji ekipa Red Bulla zdegradowała Daniiła Kwiata do zespołu Toro Rosso, a na jego miejsce promowała Maxa Verstappena.

Młody Holender po pierwszym treningu nie traci dużo do bardziej doświadczonego kolegi, zajmując rano szóste miejsce w tabeli wyników.

Na szybkim i wymagającym torze Red Bull traci jednak do liderów około 1,5 sekundy. Do czołowej dziesiątki awansować udało się również Valtteri Bottasowi, Carlosowi Sainzowi oraz Felipe Massie i Fernando Alonso.

Daniił Kwiat zasiadając za sterami bolidu Toro Rosso uzyskał dopiero 12 czas, tracąc do Sainza przeszło pół sekundy. Obaj kierowcy Toro Rosso w pierwszym treningu korzystali ze średniego ogumienia Pirelli.

Nieźle w pierwszym treningu pojechał za to Kevin Magnussen, który za sterami bolidu Renault uzyskał 11 czas. Ekipa z Enstone również w Hiszpanii zdecydowała się skorzystać z możliwości udostępnienia kokpitu jednego ze swoich aut kierowcy testowemu. Pod Barceloną w pierwszym treningu przywilej ten przypadł Estebanowi Oconowi, jednak Francuz nie miał szczęścia, gdyż w jego aucie pojawił się problem techniczny. Ostatecznie, jako jedyny w stawce na przestrzeni 90 minut nie zdołał wykręcić czasu okrążenia, pokonując skromne 6 kółek.

Warto podkreślić, że piątkowe treningi w Hiszpanii odbywają się w szczególnym dniu dla całej Formuły 1, gdyż to właśnie 13 maja 1950 roku na torze Silverstone odbył się pierwszy wyścig królowej sportów motorowych.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Sebastian Vettel

Ferrari

1:23.951 22
2

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:24.089 18
3

Nico Rosberg

Mercedes

1:24.454 34
4

Lewis Hamilton

Mercedes

1:24.611 33
5

Daniel Ricciardo

Red Bull

1:25.416 25
6

Max Verstappen

Red Bull

1:25.585 29
7

Valtteri Bottas

Williams

1:25.672 36
8

Carlos Sainz

1:26.078 19
9

Felipe Massa

Williams

1:26.186 32
10

Fernando Alonso

McLaren

1:26.243 18
11

Kevin Magnussen

Renault

1:26.576 30
12

Daniił Kwiat

1:26.583 21
13

Nico Hulkenberg

Force India

1:26.938 27
14

Sergio Perez

Force India

1:27.064 9
15

Felipe Nasr

BMW Sauber

1:27.253 27
16

Romain Grosjean

Haas

1:27.258 17
17

Esteban Gutierrez

Haas

1:27.283 18
18

Marcus Ericsson

BMW Sauber

1:27.392 24
19

Jenson Button

McLaren

1:27.610 19
20

Pascal Wehrlein

Manor

1:28.084 29
21

Rio Haryanto

Manor

1:29.052 34
22

Esteban Ocon

Renault

-:--.--- 6

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
Kalor666

13.05.2016 11:40

0

Chcieli uspokoić Marchione. Niestety to trening i Merc ma jeszcze duży zapas....


avatar
Rimaro

13.05.2016 12:05

0

Może i ma zapas, ale w tym roku nie widać tak dużej różnicy pomiędzy osiągami na różnych mieszankach opon. Na tych twardszych idzie im bardzo dobrze, ale na miękkich nie poprawiają się tak bardzo. Za to Ferrari chyba na odwrót, bo dobrze sobie radzą z miększym ogumieniem. Czy ktoś, kto oglądał, mógłby mniej więcej przybliżyć tempo Ferrari na średnim ogumieniu? Jeśli w ogóle jeździli na nich.


avatar
Snpr9

13.05.2016 12:20

0

Pytanie do adminów. Dałoby się w tabelkach uwzględniać mieszanki, na których zostały osiągnięte czasy? Czy wyganiacie na oficjalną stronę F1? ;)


avatar
Duke_

13.05.2016 12:27

0

Teoretycznie się da, kwestia chęci i czasu ;)


avatar
dexx

13.05.2016 12:28

0

Przecież to złożony algorytm i wielogodzinne całkowanie :P


avatar
dexter

13.05.2016 12:39

0

@RimaroT Tak, kierowcy Ferrari na swoim najszybszym okrazeniu pojechali na oponie miekkiej w przeciwienstwie do kierowcow Mercedesa ktorzy wyjechali na mieszance medium. Opona medium bedzie o ponad sekunde wolniejsza. Teraz trzeba po prostu poczekac na dlugie przejazdy w 2 wolnym treningu. W sumie bardziej ciekawi mnie sprawa jak egzamin zdaly pakiety aerodynamiczne obu zespolow. Barcelona ma dlugie luki, takze tutaj zespol Ferrari tak czy siak musial sie zblizyc do Medrcedesa.


avatar
dexter

13.05.2016 12:43

0

* Rimaro bez "T"


avatar
kempa007

13.05.2016 14:43

0

3. Snpr9 obawiam sie, że na oficjalnej stronie F1 także nie znajdziesz takich informacji w wynikach. Na LT są, ale też nie jest nigdzie podane, ze to wlasnie na tej oponie kierowca pokonał swoje najszybsze okrążenie... Wiec takie podawania wyników byłoby obarczone dużą dozą błędu, tym bardziej,ze na LT często również pojawiają się błędy w stosunku do tego co dzieje się na torze...


avatar
Snpr9

13.05.2016 14:57

0

Właśnie o LT mi chodziło. Ale skoro tak, to wszystko jest teraz jasne. Dzięki, miłego dnia!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu